
Tutaj zobaczysz DIAGNOZĘ ZAPOTRZEBOWANIA III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. C. K. NORWIDA W KIELCACH
Edukacja 4.0 - Twoja droga do Sukcesu !
to projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus oraz środków budżetu państwa w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021 – 2027, Priorytet 8. Edukacja na wszystkich etapach życia działanie 08.03 Wysoka jakość edukacji ponadpodstawowej. Projekt realizowany jest od 01.01.2025 r. do 31.10.2026 r. przez III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi im. C. K. Norwida w Kielcach a jego głównym celem jest:
- podniesienie jakości edukacji w liceum ogólnokształcącym poprzez działania ukierunkowane na rozwijanie umiejętności podstawowych i przekrojowych, wdrażanie skutecznego doradztwa zawodowego, edukację ekologiczną oraz działania antydyskryminacyjne,
- podjęte działania mają za zadanie wspieranie równego dostępu do dobrej jakości włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji dla wszystkich i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.
W projekcie weźmie udział (grupa docelowa) 120 uczniów (70K/50M) w tym 16 (12M/4K) uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydanym przez MZPPP oraz do 19 nauczycieli (17K/2M).
W ramach projektu zostaną zrealizowaną zadania:
Zadanie numer 1
- Zajęcia interdyscyplinarne matematyka-fizyka-informatyka:
rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań matematycznych i fizycznych, rozwijanie uzdolnień, aktywizowanie uczniów, zachęcanie do nieszablonowego myślenia, kształtowanie umiejętności współpracy z innymi, dostrzeganie praw i zjawisk fizycznych w życiu codziennym, opracowanie pomiarów i wyników doświadczeń za pomocą programów Microsoft Office, Word, Power Point i Excel, poznanie rozszerzonych metod algorytmiki programowania C++ oraz systemów liczbowych. Uczniowie uzyskają wsparcie w zakresie rozumienia i tworzenia inf., technologii i inżynierii, uczenia się – skuteczne zarządzania inf., krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów np.: umiejętność projektowania, tworzenia dokumentacji, analizy, diagnozy itp. oraz pracy zespołowej.
Zadanie numer 2
- Koło naukowe EKOMANIACY:
rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań biologicznych, chemicznych i geograficznych, rozwijanie uzdolnień i zainteresowań u młodzieży, której sercu bliskie jest najbliższe środowisko, rozwijanie krytycznego myślenia po przez obserwację, badanie i doświadczenie zjawisk przyrody, zachęcanie do aktywnej edukacji ekologicznej. Uczniowie uzyskają wsparcie w zakresie zdolność i chęci wykorzystywania istniejącego zasobu wiedzy i metodologii do wyjaśniania świata przyrody, w celu formułowania pytań i wyciągania wniosków opartych na dowodach.
Zadanie numer 3
- Rozwój dwujęzyczności w III LO
rozwijanie sprawności językowej w kontakcie z autentycznym i żywym językiem obcym, rozwijanie w zakresie stosowania TIK i wdrożenie do posługiwania się VR w nauce, nie tylko w zabawie, przygotowanie do egzaminu na poziomie C2. Uczniowie nabędą zdolność do prawidłowego i skutecznego korzystania z różnych języków w celu porozumiewania się; zdolność rozumienia, wyrażania i interpretowania pojęć, myśli, uczuć, faktów i opinii w mowie i piśmie w odpowiednim zakresie kontekstów społecznych i kulturowych w danym języku.
Zadanie numer 4
- Koło dziennikarskie EKONOM TV
kształtowanie zainteresowań, rozwijanie uzdolnień, aktywizacja, zachęcanie do nieszablonowego myślenia, nabywanie umiejętności tworzenia materiałów filmowych, kształtowanie umiejętności współpracy z innymi. Uczniowie nabędą zdolność identyfikowania, rozumienia, wyrażania, tworzenia i interpretowania pojęć, uczuć, faktów i opinii w mowie i przy wykorzystaniu obrazów, dźwięków; zdolność skutecznego komunikowania się i porozumiewania się z innymi osobami, we właściwy i kreatywny sposób, krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów, podejmowaniu inicjatywy oraz zdolności do wspólnego działania służącego planowaniu projektów mających wartość kulturalną i społeczną.
Zadanie numer 5
- Zajęcia psychologiczno-pedagogiczne dla uczniów z niepełnosprawnościami oraz dostosowaniami (trening TUS)
Podczas TUS młodzież zdobywa umiejętności komunikacji, rozpoznawania własnych emocji, radzenia sobie z nimi, radzenie sobie z lękiem, stresem, jak poradzić sobie z odrzuceniem i wykluczeniem, uczy pokonywania trudności, asertywność, cierpliwość, rozwiązywanie problemów, umiejętność współzawodnictwa, wytrwałość. Trening szczególnie polecany jest dzieciom z autyzmem, zespołem Aspergera, zaburzeniami zachowania, z ADHD, u dzieci lękliwych, nieśmiałych i wycofanych.
Zadanie numer 6
- Wsparcie w zakresie edukacji ekologicznej oraz antydyskryminacyjnej oraz doradztwo zawodowe
Wycieczka + szkolenie OZE/Wodór, udział w warsztatach antydyskryminacyjnych oraz indywidualne konsultacje z doradztwa zawodowego
Zadanie numer 7
Podnoszenie kompetencji kadry nauczycielskiej
szkolenie z obsługi gogli VR w j. angielskim, szkolenie Trener TUS, studia podyplomowe z aromaterapii
W ramach przedmiotowych zadań zostaną zrealizowane szkolenia oraz zajęcia dydaktyczne, a także zostaną zakupione nowoczesne pomoce dydaktyczne niezbędne do ich prawidłowego
przeprowadzenia m.in komputery stacjonarne, tablety, laptopy. kalkulatory matematyczne, gogle VR z oprogramowaniem, mikroskopy, zestaw do pomiarów pogodowych, zestawy do wykonywania doświadczeń chemicznych, klatka meteorologiczna, urządzenie wielofunkcyjne, dron, kamera, aparat fotograficzny, suszarka laboratoryjna itp.
Efekty udziału w projekcie:
Poszerzenie zakresu nauczania o aspekty wiedzy opartej na doświadczeniu praktycznym, nieustanne rozwijanie zainteresowań i pasji uczniów, zwiększenie atrakcyjności zajęć lekcyjnych i dodatkowych poprzez stosowanie ciekawych pomocy dydaktycznych. Poszerzenie wiedzy i umiejętności nauczycieli związanych z nowymi technologiami, które umożliwia efektywna pracę z uczniami
Całkowita wartość projektu: 777 011,10 zł
w tym wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 660 459,44 zł
Kliknij na: #FunduszeUE oraz #FunduszeEuropejskie
Miejsce realizacji projektu:
III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi im. C. K. Norwida w Kielcach
ul. Jagiellońska 4 25-613 Kielce
Pobierzesz harmonogramy planowanych do przeprowadzenia form wsparcia. Zajęcia będą odbywać się w ramach: